Reageer hier op de eerste versie van de laadkaart!

Martijn Visser 28-05-2024
309 keer bekeken 25 reacties

Hieronder kunt u reageren op de eerste versie van de laadkaart. Let op; om te reageren is het nodig dat u bent ingelogd op deze website.

De laadkaart is door het college van burgemeester en wethouders vastgesteld. Dit is een eerste versie van de kaart. Voordat we de kaart definitief maken willen we u vragen om uw mening te geven over de locaties die op de eerste versie van de kaart staan. U kunt reageren tot 16 juli. Let op; om te reageren is het nodig dat u bent ingelogd op deze website. 

Het college gaat de reacties lezen en kijken of de kaart aangepast moet worden. Als er aanpassingen nodig zijn worden deze gedaan. De kaart wordt daarna door het college vastgesteld en op website van gemeente (denhelder.nl) gezet. 

De kaart hieronder geeft een beeld van locaties maar wordt bij het inzoomen snel onscherp. Om in te zoomen op locaties kunt u beter de Google Maps kaart van de vorige pagina bekijken. 

Afbeeldingen

dave kleine

20-06-24 om 21:49

Graag een aantal laadpalen op het parkeerterrein Fort Westoever, Westoever 1 1785PB Den Helder. 

Alvast dank voor de aandacht hiervoor! 

Michiel Boon

20-06-24 om 18:30

Ik zie wel 2 laadpalen op het kleine parkeerplaatsje in de Brouwerstraat, maar geen 1 op de wat grotere parkeerplaats in de Vijzelstraat. Lijkt mij niet logisch. 

Michael Pen

20-06-24 om 17:54

Hi,

 

Ik ben persoonlijk niet de grootste (potentiële) fan van de stekkerauto, maar toch is het goed dat er nu wordt gekeken naar potentiele locaties voor laadpalen.

 

Wat ik echter mis, is een echte visie op deze locatie buiten "we willen het aanbod vergroten" om. Voor welke doelgroepen willen we deze palen neerzetten? Is dat vooral voor mensen die met een elektrische auto ergens boodschappen oid willen doen? Is er een focus op woon-werk verkeer? Kijken we naar drukke knelpunten zoals bushaltes? Willen we laadpaallocaties combineren met slimme mobiliteitshubs waar verschillende soorten vervoer samenkomen? Zijn er nog andere belangen?

 

Ik ben ervan overtuigd dat bovenstaande vragen kunnen helpen om een kader te schetsen van hoe het budget voor deze palen zo effectief mogelijk gebruikt kan worden. Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat het wenselijk is om zoveel mogelijk binnenstads vervoer elektrisch te laten afleggen.

 

Overigens valt mij op aan jet kaartje dat erbij het Kooypunt en bij de stranden van Juliadorp geen enkele laadpaallocatie is uitgezet. Met name bij de Kooy lijkt het mij nuttig om te onderzoeken hoeveel het kan baten om voor forensen uit Den Helder of Breezand laadpalen daar te laten plaatsen.

 

Succes, we wachten het af!

Yvonne Permentier-Hooijmans

20-06-24 om 16:54

Wat mij betreft komt er geen een laadpaal. Ik wil er niet eens een voor mijn deur hebben. Gebeuren te veel ongelukken met die elektrische auto's en ben pertinent tegen deze auto's. Die accu's die er in zitten zijn zwaar en kinderen moeten de grondstoffen delven. Maar ja... dat is niet van belang alleen voor het klimaat, ook wel eens nagedacht over waar je die accu's moet laten als ze het niet meer doen!

susanna Faas

20-06-24 om 16:25

Aan de Duinroosstraat ter hoogte van het tweede hofje staat een laadpaal gepland.dat is geen handige plek ivm de afvalcontainers die daar geplaats worden en daar al geregeld discussies ontstaan omdat daar auto's geparkeerd staan

Waarom niet kiezen voor het plein achter de eetzaak de Duinroos

Jeroen Bodewus

20-06-24 om 15:23

Nog even een nabrander; Huisduinen komt er nogal bekaaid vanaf met 1 laadpaal. 

Jurjen Noor

18-06-24 om 18:01

Ik mis de mogelijkheid om in de parkeergarages op te laden. Hier staan zowel auto's in blauwe zone als eigenaren die een plaats huren. 

Jose Van spelden

16-06-24 om 22:32

Wij van de salon aan de Walvisvaardersweg zijn niet blij met de laadpalen omdat er al weinig parkeer gelegenheid is voor ons en dan blijft er helemaal niets meer over 

Jelle Wieling

14-06-24 om 18:55

Ik mis laadpalen op het gemeentelijk parkeerterrein voor het zwembad. Naar ik meen is het zelfs een verplichting hier laadpalen te plaatsen

Jelle Wieling 

Sander Horn

14-06-24 om 14:10

Kaart (pdf) is onleesbaar, onmogelijk om te zien waar laadcocaties-, laadpalen gepland staan.
Op de Google versie lijken minder laadlocaties te zijn aangegeven. 
Zo lijkt op de .pdf versie een laadlocatie gepland te staan op de Palmstraat. 
Op de Google kaart is deze bijv. niet terug te vinden...... 

Wat ik mis is zijn laadlocaties aan de grachten (Westgracht & Keizersgracht) en Weststraat. 
Westgracht is wellicht lastig. Maar 1 of 2 laadlocaties aan de Keizersgracht zou zeker wel mogelijk zijn.
Mogelijke posities:
- T.h.v. de nieuwe kerk of t.h.v. School 7 (voorkeur beide, zit een behoorlijk afstand tussen)

Laadlocatie bij de Oude Deka Markt (Molenstraat t.h.v. nr. 69/87)
Stoep word nu toch continue gebruikt om te parkeren.  
 

S de Bruin

14-06-24 om 11:45

Op de kaart staat de Fresiastraat 1782NS, graag zouden wij en meerdere bewoners deze geplaatst zien. Daar er een school en moskee is en meerdere personen Sportlaan.

Eric Van Gemert

14-06-24 om 10:52

Zoals eerder aangegeven is een plek op de Ruyghweg thv het sportpark een geschikte plaats. Het is een doorgaande weg en geen last van bewoners in de wijk.

Martijn Visser

12-06-24 om 10:48

Dank voor alle reacties tot nu toe! Bij deze reageren we al op een aantal opmerkingen die tot 12 juni zijn geplaatst:

Dit project is bedoeld om te kijken welke plekken geschikt zijn voor het plaatsen van openbare laadpalen. Dit betekent dat we als gemeente positief zullen reageren als er voor een geschikte plek een verzoek komt voor het plaatsen van een laadpaal. Het betekent niet dat we als gemeente een laadpaal zullen plaatsen. 

De kaart laat inderdaad niet zien waar de bestaande laadpalen staan. Een kaart met alle bestaande laadpalen kunt u hier zien

Op het plaatsen van de laadpaal in de Kanostraat is geen bezwaar geweest. De laadpaal in de Kanostraat wordt veel gebruikt en we zien op dit moment geen reden om deze te verwijderen. 

Alle suggesties voor de locaties nemen we mee bij het maken van een definitieve versie van de laadkaart. 

^Martijn Visser - Gemeente Den Helder

Ronald Zuidema

12-06-24 om 10:37

Goedendag,

Het is, als ik de kaart bekijk, niet exact duidelijk waar de laadpaal komt. Er staat als adres Doorzwin 2104. Gaat het op een bestaande parkeerplet komen? Of op de plek van het speeltuintje? Of wordt er een nieuwe laadplek gecreeerd zodat het aantal bestaande parkeerplekken gehandhaafd blijft. Dit laatste is van groot belang i.v.m. het gebrek aan parkeerruimte op dit moment.

Martijn Visser

11-06-24 om 14:34

Deze reactie is geplaatst op verzoek:

Op de laadkaart staan 2 laadpunten geplaatst naast de flats aan de Hendrik Baskeweg te Den Helder. Een betere optie lijkt mij het plaatsen van, minstens, 4 laadpunten (het betreft hier 150 adressen van de 2 flats).

Deze laadpunten zouden dan geplaatst moeten worden 2 aan 2 in het midden van de parkeerplaats van deze flats, tegenover elkaar met daar tussen in de groenstrook.

Decx Harel Gonzales Tanap

11-06-24 om 11:29

This is good, adding charging stations. Please consider high quality charging stations like EVLink 

https://www.se.com/my/en/work/products/product-launch/evlink/

Es Kalbfleisch

11-06-24 om 10:47

Mis op de ruyghweg laadpalen?

Jeroen Bodewus

06-06-24 om 13:56

De kaart geeft niet aan waar al laadpalen staan; immers nr.129 lijkt een toevoeging op de laadpaal die al op het Breewaterplein staat?
Daarnaast wordt pijnlijk duidelijk dat op de parkeerplaats Prins Hendriklaan en op het parkeerdek Sluisdijkstraat geen laadmogelijkheid is. Er zijn hotels in de buurt en toeristen parkeren in het centrum. Zij moeten ook gebruik kunnen maken van laadpalen.

Aukelien Jellema

06-06-24 om 12:30

Graag zou ik verspreid over de Ruyghweg, een of twee laadpalen méér gerealiseerd zien.

Want deze straat, met flink wat inwoners, lijkt een beetje een 'witte vlek' te blijven... 

Theo Hollenberg

06-06-24 om 11:45

De landkaart is niet goed in te zoomen.

In de Kanostraat is reeds een laadpaal voor 2 EV's gerealiseerd, in eerste instantie voor 1 EV en later zonder medeweten van de bewoners naar 2 verhoogd. Ik zou graag zien dat deze wordt verwijderd. Er zijn na het plaatsen van deze laadpaal te weinig parkeerplaatsen voor de huidige veelal oudere bewoners. Verplaats de laadpaal naar het parkeerterrein tussen de Kanostraat en de Treilerstraat. Daar is meer dan genoeg ruimte voor meerdere laadpalen. Bovendien staat deze parkeerplaats het gehele jaar grotendeels leeg.

K Felicia

06-06-24 om 8:49

Ik zou heel graag een laadpaal willen zien tussen fietsenwinkel Isendoorn en einde brakkeveldweg waar de boerhaavestraat begint. 😄

ivonne van kampen

06-06-24 om 8:08

de kaart is nu keurig te lezen en Ik ben zeer blij om te zien dat er een laadpaal bij het buurthuis centrum komt.  

HJ Klok

06-06-24 om 6:36

Helaas is de kaart zeer slecht te lezen, de opgegeven link werkt niet. 

Als ik kijk naar de huidige laadpalen, zijn er schijnbaar meer als voldoende , want het overgrote deel van de dag zijn deze plaatsen niet bezet door EV.

Bart Hekkert

05-06-24 om 21:37

De kaart is bijzonder moeilijk te 'lezen'. Wel is direct duidelijk dat er 2 snellaadpunten staan ingetekend. Dat komt mij als zwaar onvoldoende voor. EV rijders willen snel laden en met een volle accu aan de volgende dag beginnen. Bij normale laadpalen zou dat congestie opleveren.

Door de onduidelijkheid van de kaart kan ik ook niet goed zien of er rekening is gehouden met de soort bebouwing. In straten waar auto's op de rijbaan moeten patkeren zal er veel meer behoefte aan openbare laadpalen zijn dan dan in wijken waar bij de meeste huizen het parkeren op eigen terrein mogelijk is. Daar zal sneller voor een eigen laadpaal gekozen worden, zeker als er veel zonnepanelen op het dak liggen. Laden met eigen stroom en daarmee het terugleveren beperken maakt investeren in een eigen laadpaal al heel snel aantrekkelijk. 

Ber Quispel

05-06-24 om 11:43

De kaart is niet voldoende in te zoomen. Bij benadering lijkt het er op dat er bij de parkeerplaatsen op de industrieweg ter hoogte van de coffeeshop Aktama een laadstation is gepland. Klopt dit?

 

Logischer zou zijn om deze voor de Ford en Volkswagen dealers de plaatsen omdat deze dan meer in het midden ligt voor winkelend publiek

 

Groeten,

 

Ber Quispel van der Kruijs 

Cookie-instellingen