Reageer hier op de eerste versie van de laadkaart!

Martijn Visser 28-05-2024
599 keer bekeken {0} reacties

Hieronder kunt u reageren op de eerste versie van de laadkaart. Let op; om te reageren is het nodig dat u bent ingelogd op deze website.

De laadkaart is door het college van burgemeester en wethouders vastgesteld. Dit is een eerste versie van de kaart. Voordat we de kaart definitief maken willen we u vragen om uw mening te geven over de locaties die op de eerste versie van de kaart staan. U kunt reageren tot 16 juli. Let op; om te reageren is het nodig dat u bent ingelogd op deze website. 

Het college gaat de reacties lezen en kijken of de kaart aangepast moet worden. Als er aanpassingen nodig zijn worden deze gedaan. De kaart wordt daarna door het college vastgesteld en op website van gemeente (denhelder.nl) gezet. 

De kaart hieronder geeft een beeld van locaties maar wordt bij het inzoomen snel onscherp. Om in te zoomen op locaties kunt u beter de Google Maps kaart van de vorige pagina bekijken. 

Afbeeldingen

Martijn Visser

17-07-24 om 10:13

Marc Petter bedankt voor uw reactie. We helpen u graag en zullen via mail contact met u opnemen. 

Martijn Visser

17-07-24 om 10:09

Dave Kleist Bedankt voor uw reactie. De locaties die u voorstelt zullen we meenemen bij het maken van de definitieve laadkaart. Bij het maken van de kaart houden wij rekening met de parkeerdruk. Mocht de parkeerdruk te hoog zijn dan kunnen we uw voorgestelde locatie verplaatsen of van de kaart halen. 

Martijn Visser

17-07-24 om 10:08

Bert Pijs bedankt voor uw reactie. Er is helaas een probleem met de Google Maps kaart. Dit is doorgegeven aan de leverancier en we hopen dat het snel is opgelost.

De kosten van het laden zijn gekoppeld aan de leverancier waardoor de kosten kunnen verschillen. 

Excuses voor de late reactie op uw aanvraag. We hebben uw aanvraag in behandeling genomen en zullen hier zo snel mogelijk op reageren. 

Martijn Visser

17-07-24 om 10:01

Evelyn Wegner bedankt voor uw reactie en de aanmoediging. De locaties die u voorstelt zullen we meenemen bij het maken van de definitieve laadkaart. Bij het maken van de kaart houden wij rekening met de parkeerdruk en de mogelijkheid voor het laden op eigen terrein. Mocht de parkeerdruk te hoog zijn dan kunnen we uw voorgestelde locatie verplaatsen of van de kaart halen. 

De PDF-kaart is inderdaad niet heel duidelijk. Daarom hebben we ook gebruikgemaakt van Google Maps. Deze laat duidelijker zien waar de locaties komen. 

Martijn Visser

17-07-24 om 9:56

dave kleine bedankt voor de aanvullende reactie. Voor een laadpaal is een aansluiting op het laagspanningsnet nodig en daar ligt Fort Westoever vrij ver vanaf. De genoemde trafostations zijn aangesloten op het midden- en hoogspanningsnet. We zullen je via de mail nog benaderen. 

Martijn Visser

17-07-24 om 9:47

Familie Doorn bedankt voor uw aanvullende reactie. De voorgestelde locatie aan Cornelis Gerritsz Geusstraat zullen we meenemen bij het maken van de definitieve laadkaart. Bij het maken van de kaart houden wij rekening met de parkeerdruk. Mocht de parkeerdruk te hoog zijn dan kunnen we uw voorgestelde locatie verplaatsen of van de kaart halen. 

Martijn Visser

17-07-24 om 9:45

Chris Knobbe bedankt voor uw reactie. Mensen zijn via onze website, (sociale) media, het stadsnieuws en een nieuwsbrief vanuit ingesprek.denhelder.nl op de hoogte gebracht. 

Graag herhalen we dat deze kaart bedoeld is om locaties die geschikt zijn voor laadpalen in beeld te brengen. Het is niet zo dat we als gemeente laadpalen zullen plaatsen op deze locaties. De kaart is gemaakt met behulp van onderzoeken naar het (verwachte) aantal elektrische auto's en de huidige parkeerdruk in onze gemeente. 

Martijn Visser

17-07-24 om 9:37

S de Bruin Eric Van Gemert bedankt voor de reacties. De voorgestelde locaties zullen we meenemen bij het maken van de definitieve laadkaart. Bij het maken van de kaart houden wij rekening met de parkeerdruk. Mocht de parkeerdruk te hoog zijn dan kunnen we uw voorgestelde locatie verplaatsen of van de kaart halen. 

Deze kaart is bedoeld om locaties die geschikt zijn voor laadpalen in beeld te brengen. Het is niet zo dat we als gemeente laadpalen zullen plaatsen op deze locaties. Mocht u graag een laadpaal zien op deze locaties, dan kunt u dat aanvragen via onze website denhelder.nl

Martijn Visser

17-07-24 om 9:33

Sander Horn bedankt voor uw reactie en het delen van de ideeën voor nieuwe plekken. De voorgestelde locaties zullen we meenemen bij het maken van de definitieve laadkaart. Bij het maken van de kaart houden wij rekening met de parkeerdruk. Mocht de parkeerdruk te hoog zijn dan kunnen we uw voorgestelde locatie verplaatsen of van de kaart halen. 

De PDF-kaart is inderdaad niet heel duidelijk. Daarom hebben we ook gebruikgemaakt van Google Maps. Deze laat duidelijker zien waar de locaties komen. 

Martijn Visser

17-07-24 om 9:28

Jelle Wieling bedankt voor uw reactie. Er loopt op dit moment een aanvraag voor een laadpaal bij het zwembad. We wachten het resultaat hiervan af.

Er is vanaf 2025 inderdaad een verplichting voor het plaatsen van laadpalen voor parkeerplaatsen met meer dan 20 parkeerplekken. Deze geldt voor de organisatie of het bedrijf voor wie de parkeerplaatsen zijn. 

Martijn Visser

17-07-24 om 9:17

Jose Van spelden bedankt voor uw reactie en het delen van uw zorgen. Dit project is bedoeld om te kijken welke plekken geschikt zijn voor het plaatsen van openbare laadpalen. Dit betekent dat we als gemeente positief zullen reageren als er voor een geschikte plek een verzoek komt voor het plaatsen van een laadpaal. Het betekent niet dat we als gemeente een laadpaal zullen plaatsen. 

Bij het maken van de kaart hebben wij rekening gehouden met de parkeerdruk. Mocht de parkeerdruk hoger zijn dan kunnen we de voorgestelde locatie verplaatsen of van de kaart halen. 

Martijn Visser

17-07-24 om 9:15

Jurjen Noor bedankt voor uw reactie. We zijn hiermee bezig maar dit is niet opgenomen in de laadkaart. De installatie van een laadpaal in een parkeergarage is ingewikkelder dan op de openbare weg. De kaart geeft aan welke locaties we als gemeente voor nu geschikt vinden. Als er een aanvraag komt voor een laadpaal in een parkeergarage zullen we onderzoeken of dat mogelijk is. 

Marc Petter

14-07-24 om 12:26

Ter hoogte van de David Panstraat en de Pieter de Leeuwstraat willen wij achter het buurthuis MFC Boerderij de Schooten een aantal laadpalen laten plaatsen. Voor ons is de tekening en het proces hierin niet geheel duidelijk en willen graag in contact komen met een ambtenaar die ons kan informeren ten aanzien van het combineren van de voorgestelde plekken en de mogelijkheden voor het aanleggen van een aantal laadpalen.

Verneem graag uw reactie, Marc Petter Voorzitter MFC Boerderij de Schooten

Dave Kleist

14-07-24 om 9:38

Ter hoogte van Marsdiepstraat huisnummer 39 voor de huizen een laadpaal zetten is niet geheel handig aangezien dit de enige parkeerplekken zijn voor hen. Daarnaast hebben deze huizen zowel aan de voor als achterzijde van hun huis zonnepanelen. Op de hoek marsdiepstraat/noordzeestraat staan parkeerplaatsen die weinig gebruikt worden. Dit zou een beter alternatief zijn.

 

 

Bert Pijs

13-07-24 om 11:58

Ik ben zoals het nu is wel tevreden met het aantal laadpalen in mijn buurt (omgeving Willem Barendszstraat). Over het algemeen is er altijd wel een plek beschikbaar. Overigens is de pdf veel te laag in resolutie om iets te kunnen beoordelen en laat de Google Maps kaart op mijn ipad niets zien!
Minder blij ben ik met de kosten van het laden in Den Helder, op dit moment €0,45 tot €0,60 per kWh afhankelijk van aanbieder laadpaal en laadpas. In Zuid-Limburg op dit moment ongeveer €0,35 evenals het westen van Noord-Brabant. Van de week in Hellendoorn kunnen laden voor €0,29 per kWh! Hoe kunnen die verschillen zo groot zijn?
Op het moment loopt er een aanvraag bij de gemeente voor het leggen van een kabelgoot voor het aan huis opladen van mijn auto. Na ruim 8 weken nog steeds geen enkele reactie...

Evelyn Wegner

12-07-24 om 10:02

Hallo,

Als dochter van bewoners van de Tjalkstraat ben ik super blij met een laadpaal daar. Ik ruil regelmatig van auto met mijn vader (vanwege de trekhaak) en hij moet aardig ver lopen naar de andere laadpaal en/of de andere laadpalen zijn vaak stuk of langdurig bezet.  De laadkaart is erg onduidelijk en de exacte locatie kan ik niet achterhalen echter, volgens mij is de laadpaal in '' het rondje van de Tjalkstraat'' geplaatst. Laten daar nou net bijna alle bewoners kunnen parkeren op eigen terrein en daarmee zouden ze niet in aanmerking komen voor een laadpaal. De bewoners in het begin van de straat hebben geen voortuin en zouden dus de laadpaal wel kunnen aanvragen.  Daarnaast spelen alle kinderen voornamelijk in het rondje, ook van verderop in de Tjalkstraat. De laadpaal aan het begin van de straat pinnen lijkt een veiligere keus voor de kinderen inclusief niet in strijd met de criteria van het aanvragen van een laadpaal!  Dan hebben we het nog niet eens over de parkeerdruk in het rondje gehad. Aan het begin van de straat zijn vaak genoeg parkeerplaatsen vrij! 

Zelf woon ik in de Doorzwin en ben blij dat daar eventueel bijgeplaatst kan worden. Op dit moment zeer tevreden en grijp daar weinig mis. Ga zo door Gemeente Den Helder!  

 

 

 

dave kleine

10-07-24 om 15:48

Beste Martijn, Dank voor je reactie. Ik vraag me af of je onlangs wel op Fort Westoever bent geweest. Er staat namelijk een klein en een groot trafostation. Waarbij de kleine praktisch op de parkeerplaats staat. Ik vraag me dus af of daar niet met enig gemak een paar laadpalen op kunnen. Dank voor de aandacht en altijd welkom voor koffie! Met vriendelijke groet Dave Kleine

Familie Doorn

10-07-24 om 15:21

@ Martijn,

Je geeft aan dat de lokatie die ik benoem niet bij jullie bekend zou zijn.
Ze staan wel degelijk op de kaart, maar bekend onder de naam Cornelis Gerrtitsz Geusstraat.
 

 

Met vriendelijke groet,
Fam. Doorn

Chris Knobbe

09-07-24 om 19:41

Ik zou toch als gemeente eerst eens een serieus buurt/straat onderzoek doen hoe de bewoners er overdenken en wat hun ideeen zijn

ik weet zeker dat er nog maar weinig mensen van het plan af weten.

En dat we niet weer een gemeente fiasco krijgen zoals het gemeente huis en een hotel op willemsoord enz enz

Martijn Visser

09-07-24 om 16:22

Jeroen Bodewus Bedankt voor uw reactie. De ene laadpaal die u op de kaart ziet is een voorgestelde locatie. Op dit moment staan er al twee laadpalen die samen vier laadpunten hebben. De verwachting is wel dat er in Huisduinen meer vraag komt naar laadpalen, dus misschien komt er een locatie bij.  

Martijn Visser

09-07-24 om 16:18

susanna Faas Bedankt voor uw reactie en fijn dat u ons wijst op mogelijke overlast die kan ontstaan. De plek die u noemt is geen opstalplaats voor containers. Er mogen auto's geparkeerd staan en dat biedt ook ruimte voor een laadpaal. 

Martijn Visser

09-07-24 om 16:11

Michiel Boon Bedankt voor uw reactie. In de buurt van de Vijzelstraat staan al laadpalen of hebben we voorgestelde locaties op de laadkaart getekend. De verwachting is dat er in de toekomst veel vraag komt naar elektrisch laden in de buurt en vanwege de ruimte is de Brouwerstraat een goede locatie. 

Martijn Visser

09-07-24 om 16:05

dave kleine Bedankt voor uw reactie. We begrijpen dat het wenselijk is om een of meerdere laadpalen te hebben bij Fort Westoever. Helaas is de afstand van Fort Westoever tot het laagspanningsnet erg lang, waardoor het lastig wordt om laadpalen te plaatsen. 

Martijn Visser

09-07-24 om 16:01

andre Brouwer Bedankt voor uw reactie. We gaan dit overwegen. We hebben bij het maken van de kaart wel rekening gehouden met de parkeerdruk en het aantal (mogelijke) gebruikers van de laadpaal. 

Martijn Visser

09-07-24 om 15:59

Cecile Horst Bedankt voor uw reactie. Het is inderdaad niet handig als een parkeerplaats met laadpaal bezet wordt als de auto niet wordt geladen. Handhaven daarop is lastig en het is deels ook gedrag. We hebben bij het maken van de kaart wel rekening gehouden met de parkeerdruk en het aantal (mogelijke) gebruikers van de laadpaal. 

Martijn Visser

09-07-24 om 15:54

Chris Knobbe bedankt voor uw suggestie. We gaan dit overwegen. We begrijpen dat het wenselijker is om de laadpalen bij een grote parkeerplaats te hebben. 

Wij hebben bij het maken van de kaart met de voorgestelde locaties rekening gehouden met de parkeerdruk. Mocht de parkeerdruk hoger zijn dan kunnen we de voorgestelde locatie verplaatsen of van de kaart halen. 

Martijn Visser

09-07-24 om 15:49

J.M. Grotewal-Klaver bedankt voor uw suggestie. We gaan dit overwegen. In de buurt van de plek die u noemt staan al wel laadpalen of zijn er voorgestelde locaties op de laadkaart. Dat kan een reden zijn om op de plek die u noemt geen laadpaal te plaatsen. 

Martijn Visser

09-07-24 om 15:41

Familie Doorn bedankt voor uw reactie. De adressen die u noemt zijn bij ons niet bekend. Kan het zijn dat u een andere straat of andere huisnummers bedoeld?

U noemt in uw reactie de parkeerdruk. Wij hebben bij het maken van de kaart met de voorgestelde locaties rekening gehouden met de parkeerdruk. Mocht de parkeerdruk hoger zijn dan kunnen we de voorgestelde locatie verplaatsen of van de kaart halen. 

Familie Doorn

07-07-24 om 14:30

Laadpalen in de Geusstraat t.o. nr 196 en 184 lijkt ons niet de meest geschikte plekken.

Natuurlijk zijn er meer laadpalen nodig, maar volgens ons niet op deze parkeerplaatsen.
In dit deel van de straat missen er al een flink aantal parkeerplaatsen door de t-spitsing met de weg naar de scouting (op nr 59). Dit komt door het wijzigen van de straat in een 30 km zone hierdoor zijn al veel parkeerplekken weggehaald. Daar hebben we tot op heden erg veel last van omdat er heel vaak geen parkeerruimte overblijft.
Het is dus al krap voor de huidige bewoners om de auto te parkeren en daarnaast veel jonge gezinnen hier zijn komen wonen met vaak twee auto's per gezin.
Daarnaast zijn er meerdere keren per week actviteiten rondom de scouting en is het in de straat een komen en gaan is van auto's van hun ouders/verzorgers die hun kinderen naar de scouting brengen en weer ophalen.
Zo druk dat tijdens dit gebeuren de bewoners hun auto niet kwijt kunnen. Er staan dan zelfs meerdere auto her en der hier op het gras geparkeerd.
Gaan er nog twee plaasten verloren als reguliere parkeerplaats, dan hebben de huidige bewoners geen mogelijkheden meer om hun auto te kunnen parkeren. 
Ik denk dat er in deze buurt andere en betere geschiktere plaatsen zijn voor oplaadpunten. Er zijn ook veel bewoners die inmiddels een goot hebben aangevraagd en zelf hiermee een oplaadmogelijkheid hebben gecreereerd. Wellicht een andere optie is om in het verlengde van de huidige parkeerplaatsen er twee of mee parkeerplaatsen bij te maken, dan gaan de huidige parkeergelegenheid niet verloren.

Met vriendelijke groet,

Familie Doorn
C.G. Geusstraat 194


 

Albert C: Verfaille

01-07-24 om 17:02

Goede middag,

Ik wil u hierbij mijn mening geven over de plekken van de laadpalen.

Ik ga er nu van uit dat we allemaal een elektrische auto hebben anders moeten alle hedendaagse plannen straks weer op de schop.

Ik bekijk het uit het oogpunt van bewoners in het centrum van de stad omdat het altijd de vraag is waar kan ik mijn auto kwijt. Het liefst wil men niets betalen om te parkeren (ik zou al blij zijn met een parkeervergunning, levert ook inkomsten voor de gemeente op) alhoewel sommige standpunten ook wel betrekking hebben op geheel Den Helder.

Iedereen wil zijn wagen zo dicht mogelijk bij de deur om zicht op zijn wagen te houden i.v.m. vandaalisme en het in en uitladen (vooral als je wat ouder wordt).

Daarom lijkt het mij als straks iedereen elektrisch rijdt een ieder een vaste parkeerplek krijgt als men niet op eigen terrein hun auto kwijt kan en men niet in een flat of appartementen complex woont. Dan kan men van huis uit zelf hun auto opladen en tevens gebruik maken van de auto accu wanneer men stroom nodig heeft, zo heeft men zelf de keuze van wie men elektriciteit afneemt (concurrentie- beding). Met de openbare laadpalen heeft men die keuze niet, geen concurrentie. Waarom zijn de laadpalen niet geschikt om zelf aan te geven van welkr elektriciteit leverancier men stroom wilt ontvangen, dat moet vandaag de dag toch mogelijk zijn.

Om nu al openbare laadpalen overal neer te zetten (vooral in het centrum) neemt men de plek in van de bewoners die al moeite hebben om een plek te vinden om hun wagen te parkeren en meteen op te laden en als het tegen zit krijg je ook nog een bus ( bedrijfswagen) voor je ramen met alle gevolgen van dien, beperkt daglicht en ’s avonds een uitstekende plek om in te breken omdat men er achter toch niet ziet wat er gebeurd. Op deze manier is er eenmaal bij mij ingebroken door een tegel door het zijraam te gooien en niemand had iets gezien.

Bij ons staat de gehele dag de straat vol met onbekende wagens die hier niet wonen, werken in het centrum of de trein nemen, op vakantie gaan en die wagens blijven weken staan.

Ik woon zelf op Hertzogstraat 66 en er is een laadpaal gepland aan de zijkant van mijn huis en ik heb nu al geen mogelijkheid om mijn wagen in de buurt van mijn huis te parkeren en dat geld voor iedereen in het centrum en ik zou het toch wel op prijsstellen dat ik mijn eigen leverancier kan uitkiezen wat stroom betreft en van huis uit kan opladen.

Dus kom met een toekomstvisie hoe dat in de toekomst plaats gaat vinden als iedereen elektrisch rijdt en men thuis komt, auto opladen voor de volgende dag etc.

De landelijke overheid en gemeenten hebben totaal geen toekomst visie hoe we de omwenteling naar duurzame energie gaan bereiken. Men heeft wat stippen op de horizon gezet wanneer men wat wil bereiken maar ons bij de hand te nemen hoe men dat wil bereiken is er niet bij.

Ik heb 14 jaar geleden zonnepanelen genomen, toen had men ook al moeten beginnen met het uitbreiden van het elektriciteitsnet, waar was men?

Overtollige energie had men om kunnen zetten in duurzame waterstof, waar zijn de fabrieken?

Het zijn mooie plannen maar de uitvoering laat te wensen over.

Maak nu een visie hoe de wagens in de toekomst moeten worden opgeladen rekening houdend met onderlinge concurrentie van leveranciers, opslag van energie etc.

m.v.g.

Albert C: Verfaille

Hertzogstraat 66

1782RP Den Helder

 

Petra Doornebos

23-06-24 om 8:44

Abeltasmanstraat t.h.v. Nr 33 is een hele mooie toegankelijke plek waar je niemand voor zijn huis staat, en zeer welkom in oud Den Helder.

J.M. Grotewal-Klaver

21-06-24 om 15:04

Lijkt mij idd niet verstandig (veilig) om in parkeergarages een oplaadmogelijkheid aan te bieden. Vind de kaart niet zo duidelijk, maar in de Sluisdijkstraat in het gedeelte dat tussen de parkeergarage en de achtergevels van de Beatrixstraat ligt lijkt mij wel behoefte aan een laadpaal. Er zijn best veel bewoners in deze buurt met een elektrische auto. Wel de parkeermogelijkheid beperken tot de duur van het opladen! Maar ja, wie gaat dat handhaven?

Chris Knobbe

21-06-24 om 11:48

Gezien de parkeer situatie bij ons in de tjalkstraat lijkt mij dit niet een ideale plek voor een laadpaal op het kleine parkeerterrein achter in de Tjalkstraat

De straat heeft al niet veel openbare parkeergelegenheden omdat er veel bewoners zijn met een of meer auto's 

En er ook extra auto's bij komen door de (huur)woningen van de treilerstraat en Tjalkstraat en zelfs het koggeschip

Er is in de Treilerstraat een grote algemene parkeerplaats zet hier een 4 of 6-tal palen neer wat mij ook nog kosten besparend lijkt.

Cecile Horst

21-06-24 om 8:56

Waar ook op gelet moet worden is dat de bestuurders alleen tijdens het laden parkeren op die plek en als ze volgeladen zijn dat zij hun auto ook wegzetten. Het komt heel vaak voor dat ze dag en nacht op de oplaadplek staan en jij met je lege auto moet zoeken naar een ander laadpaal die niet op loopafstand is.

andre Brouwer

21-06-24 om 8:23

De parkeerplaats tussen Emma en van Speyk straat staat altijd al vol. Door het plaatsen van nog twee laadpalen vallen er nog  twee parkeerplaatsen weg. Beter zou zijn nieuwe laadpalen te maken ter hoogte van kerkgracht no1 en 3

Groet andre brouwer

dave kleine

20-06-24 om 21:49

Graag een aantal laadpalen op het parkeerterrein Fort Westoever, Westoever 1 1785PB Den Helder. 

Alvast dank voor de aandacht hiervoor! 

Michiel Boon

20-06-24 om 18:30

Ik zie wel 2 laadpalen op het kleine parkeerplaatsje in de Brouwerstraat, maar geen 1 op de wat grotere parkeerplaats in de Vijzelstraat. Lijkt mij niet logisch. 

Michael Pen

20-06-24 om 17:54

Hi,

 

Ik ben persoonlijk niet de grootste (potentiële) fan van de stekkerauto, maar toch is het goed dat er nu wordt gekeken naar potentiele locaties voor laadpalen.

 

Wat ik echter mis, is een echte visie op deze locatie buiten "we willen het aanbod vergroten" om. Voor welke doelgroepen willen we deze palen neerzetten? Is dat vooral voor mensen die met een elektrische auto ergens boodschappen oid willen doen? Is er een focus op woon-werk verkeer? Kijken we naar drukke knelpunten zoals bushaltes? Willen we laadpaallocaties combineren met slimme mobiliteitshubs waar verschillende soorten vervoer samenkomen? Zijn er nog andere belangen?

 

Ik ben ervan overtuigd dat bovenstaande vragen kunnen helpen om een kader te schetsen van hoe het budget voor deze palen zo effectief mogelijk gebruikt kan worden. Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat het wenselijk is om zoveel mogelijk binnenstads vervoer elektrisch te laten afleggen.

 

Overigens valt mij op aan jet kaartje dat erbij het Kooypunt en bij de stranden van Juliadorp geen enkele laadpaallocatie is uitgezet. Met name bij de Kooy lijkt het mij nuttig om te onderzoeken hoeveel het kan baten om voor forensen uit Den Helder of Breezand laadpalen daar te laten plaatsen.

 

Succes, we wachten het af!

Yvonne Permentier-Hooijmans

20-06-24 om 16:54

Wat mij betreft komt er geen een laadpaal. Ik wil er niet eens een voor mijn deur hebben. Gebeuren te veel ongelukken met die elektrische auto's en ben pertinent tegen deze auto's. Die accu's die er in zitten zijn zwaar en kinderen moeten de grondstoffen delven. Maar ja... dat is niet van belang alleen voor het klimaat, ook wel eens nagedacht over waar je die accu's moet laten als ze het niet meer doen!

susanna Faas

20-06-24 om 16:25

Aan de Duinroosstraat ter hoogte van het tweede hofje staat een laadpaal gepland.dat is geen handige plek ivm de afvalcontainers die daar geplaats worden en daar al geregeld discussies ontstaan omdat daar auto's geparkeerd staan

Waarom niet kiezen voor het plein achter de eetzaak de Duinroos

Jeroen Bodewus

20-06-24 om 15:23

Nog even een nabrander; Huisduinen komt er nogal bekaaid vanaf met 1 laadpaal. 

Jurjen Noor

18-06-24 om 18:01

Ik mis de mogelijkheid om in de parkeergarages op te laden. Hier staan zowel auto's in blauwe zone als eigenaren die een plaats huren. 

Jose Van spelden

16-06-24 om 22:32

Wij van de salon aan de Walvisvaardersweg zijn niet blij met de laadpalen omdat er al weinig parkeer gelegenheid is voor ons en dan blijft er helemaal niets meer over 

Jelle Wieling

14-06-24 om 18:55

Ik mis laadpalen op het gemeentelijk parkeerterrein voor het zwembad. Naar ik meen is het zelfs een verplichting hier laadpalen te plaatsen

Jelle Wieling 

Sander Horn

14-06-24 om 14:10

Kaart (pdf) is onleesbaar, onmogelijk om te zien waar laadcocaties-, laadpalen gepland staan.
Op de Google versie lijken minder laadlocaties te zijn aangegeven. 
Zo lijkt op de .pdf versie een laadlocatie gepland te staan op de Palmstraat. 
Op de Google kaart is deze bijv. niet terug te vinden...... 

Wat ik mis is zijn laadlocaties aan de grachten (Westgracht & Keizersgracht) en Weststraat. 
Westgracht is wellicht lastig. Maar 1 of 2 laadlocaties aan de Keizersgracht zou zeker wel mogelijk zijn.
Mogelijke posities:
- T.h.v. de nieuwe kerk of t.h.v. School 7 (voorkeur beide, zit een behoorlijk afstand tussen)

Laadlocatie bij de Oude Deka Markt (Molenstraat t.h.v. nr. 69/87)
Stoep word nu toch continue gebruikt om te parkeren.  
 

S de Bruin

14-06-24 om 11:45

Op de kaart staat de Fresiastraat 1782NS, graag zouden wij en meerdere bewoners deze geplaatst zien. Daar er een school en moskee is en meerdere personen Sportlaan.

Eric Van Gemert

14-06-24 om 10:52

Zoals eerder aangegeven is een plek op de Ruyghweg thv het sportpark een geschikte plaats. Het is een doorgaande weg en geen last van bewoners in de wijk.

Martijn Visser

12-06-24 om 10:48

Dank voor alle reacties tot nu toe! Bij deze reageren we al op een aantal opmerkingen die tot 12 juni zijn geplaatst:

Dit project is bedoeld om te kijken welke plekken geschikt zijn voor het plaatsen van openbare laadpalen. Dit betekent dat we als gemeente positief zullen reageren als er voor een geschikte plek een verzoek komt voor het plaatsen van een laadpaal. Het betekent niet dat we als gemeente een laadpaal zullen plaatsen. 

De kaart laat inderdaad niet zien waar de bestaande laadpalen staan. Een kaart met alle bestaande laadpalen kunt u hier zien

Op het plaatsen van de laadpaal in de Kanostraat is geen bezwaar geweest. De laadpaal in de Kanostraat wordt veel gebruikt en we zien op dit moment geen reden om deze te verwijderen. 

Alle suggesties voor de locaties nemen we mee bij het maken van een definitieve versie van de laadkaart. 

^Martijn Visser - Gemeente Den Helder

Ronald Zuidema

12-06-24 om 10:37

Goedendag,

Het is, als ik de kaart bekijk, niet exact duidelijk waar de laadpaal komt. Er staat als adres Doorzwin 2104. Gaat het op een bestaande parkeerplet komen? Of op de plek van het speeltuintje? Of wordt er een nieuwe laadplek gecreeerd zodat het aantal bestaande parkeerplekken gehandhaafd blijft. Dit laatste is van groot belang i.v.m. het gebrek aan parkeerruimte op dit moment.

Martijn Visser

11-06-24 om 14:34

Deze reactie is geplaatst op verzoek:

Op de laadkaart staan 2 laadpunten geplaatst naast de flats aan de Hendrik Baskeweg te Den Helder. Een betere optie lijkt mij het plaatsen van, minstens, 4 laadpunten (het betreft hier 150 adressen van de 2 flats).

Deze laadpunten zouden dan geplaatst moeten worden 2 aan 2 in het midden van de parkeerplaats van deze flats, tegenover elkaar met daar tussen in de groenstrook.

Cookie-instellingen