Bij dit thema horen we graag uw mening over de horeca op Willemsoord en de horeca in de binnenstad (bijvoorbeeld Beatrixstraat of Breewaterplein) en de verbinding tussen Willemsoord en de binnenstad.
Ik denk dat er te weinig onderscheid gemaakt wordt tussen natte en droge horeca in het algemeen. Met name op uitgaansgebied Willemsoord is de verhouding natte/droge horeca vrij scheef. Terwijl er op Willemsoord juist meer op de natte horeca gefocust moet worden, is daar teveel focus gelegd op de droge horeca. Als we dus op Willemsoord de horeca willen uitbreiden, zouden we dus de voorkeur moeten geven aan de natte horeca. Overigens biedt de locatie Willemsoord wel kansen hiervoor, alleen moeten die uiteraard wel benut worden, wat nu niet wordt gedaan. Concreet denk ik dat er echt ruimte is in Gebouw 56 op Willemsoord voor de invulling van natte horeca. Het zou prachtig zijn als er een soort van oude Odeklonje zou kunnen worden gerealiseerd. Dit zou al een enorme boost zijn in het aanbod natte horeca op Willemsoord. Hetzelfde zou gezegd kunnen worden over het Breewaterplein. Daar zou indien er ruimte vrijkomt ook de voorkeur gegeven kunnen worden aan de natte horeca. Echter moeten we hierbij wel rekening houden met dat dit vlakbij een woonwijk ligt. Ook bij het Breewaterplein heb ik het idee dat dit een goede locatie is waar niet het volledige potentieel benut wordt. Daarnaast zou gekeken moeten worden hoe dit het beste ingevuld kan worden in combinatie met het nieuw te bebouwen gebied ten noorden van het Breewaterplein/Spoorstraat. Beatrixstraat is goed geregeld, we mogen denk ik trots zijn met drie blikvangers als Carmel, Flow en Nozems. Daarnaast kunnen we trots zijn op de invulling van Halte Bellevue. We zouden nog kunnen kijken naar de invulling op het Julianaplein, maar dan zou ik eerder denken aan een meer wat specialistische winkel die uniek is of nog mist in Den Helder. Maar mogen blij zijn met Bella Gioia op die locatie. De verbinding tussen Willemsoord en binnenstad zal altijd lastig blijven ivm de N250 naar de boot. Wat ik wel denk dat een goed idee is, is om de Keizersgracht en de Achterbinnenhaven te transformeren naar een fietsstraat waar auto's te gast zijn. Hierdoor zou je het trottoir op de Weststraat, Zuidstraat en Binnenhaven kunnen verbreden omdat je dan de fietsers verplaatst. Ook zal dit voor meer reuring zorgen op de relatief stille plekken van de Keizersgracht/Achterbinnenhaven. Deze transformatie zou ook samen kunnen gaan met een aantrekkelijkere (fiets/loop) verbinding naar de binnenstad via de Spoorstraat.
Ik denk dat er te weinig onderscheid gemaakt wordt tussen natte en droge horeca in het algemeen. Met name op uitgaansgebied Willemsoord is de verhouding natte/droge horeca vrij scheef. Terwijl er op Willemsoord juist meer op de natte horeca gefocust moet worden, is daar teveel focus gelegd op de droge horeca. Als we dus op Willemsoord de horeca willen uitbreiden, zouden we dus de voorkeur moeten geven aan de natte horeca. Overigens biedt de locatie Willemsoord wel kansen hiervoor, alleen moeten die uiteraard wel benut worden, wat nu niet wordt gedaan. Concreet denk ik dat er echt ruimte is in Gebouw 56 op Willemsoord voor de invulling van natte horeca. Het zou prachtig zijn als er een soort van oude Odeklonje zou kunnen worden gerealiseerd. Dit zou al een enorme boost zijn in het aanbod natte horeca op Willemsoord.
Hetzelfde zou gezegd kunnen worden over het Breewaterplein. Daar zou indien er ruimte vrijkomt ook de voorkeur gegeven kunnen worden aan de natte horeca. Echter moeten we hierbij wel rekening houden met dat dit vlakbij een woonwijk ligt. Ook bij het Breewaterplein heb ik het idee dat dit een goede locatie is waar niet het volledige potentieel benut wordt. Daarnaast zou gekeken moeten worden hoe dit het beste ingevuld kan worden in combinatie met het nieuw te bebouwen gebied ten noorden van het Breewaterplein/Spoorstraat.
Beatrixstraat is goed geregeld, we mogen denk ik trots zijn met drie blikvangers als Carmel, Flow en Nozems. Daarnaast kunnen we trots zijn op de invulling van Halte Bellevue. We zouden nog kunnen kijken naar de invulling op het Julianaplein, maar dan zou ik eerder denken aan een meer wat specialistische winkel die uniek is of nog mist in Den Helder. Maar mogen blij zijn met Bella Gioia op die locatie.
De verbinding tussen Willemsoord en binnenstad zal altijd lastig blijven ivm de N250 naar de boot. Wat ik wel denk dat een goed idee is, is om de Keizersgracht en de Achterbinnenhaven te transformeren naar een fietsstraat waar auto's te gast zijn. Hierdoor zou je het trottoir op de Weststraat, Zuidstraat en Binnenhaven kunnen verbreden omdat je dan de fietsers verplaatst. Ook zal dit voor meer reuring zorgen op de relatief stille plekken van de Keizersgracht/Achterbinnenhaven. Deze transformatie zou ook samen kunnen gaan met een aantrekkelijkere (fiets/loop) verbinding naar de binnenstad via de Spoorstraat.
Ik heb mijn mening over Willemsoord "De Kleine werf moet er niet komen. Het breewater muziekplein is gezellig en moet blijven maar heeft een update nodig.
Home Lopende Projecten Afgeronde projecten Over dit platform
Registreren Veelgestelde vragen Inschrijven nieuwsbrief Spelregels Over het platform
Gemeente Den Helder Willemsoord 66 1781 AS Den Helder 14 0223 ingesprek@denhelder.nl
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.